
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana djeteta danas je realizovana interaktivna radionica za učenike IV razreda na temu bajke „Djevojčica sa šibicama“. Cilj radionice bio je razvijanje čitalačkog razumijevanja, empatije i osvještavanje važnih životnih vrijednosti i prava djeteta.
Radionicu je vodila Arijana Alispahić, bibliotekarka škole, uz svesrdnu pomoć učiteljice Emine Baručija-Subašić, koja je učenike uvela u razgovor. Razgovarali su o sadržaju i doživljaju priče, te emocijama koje je u njima probudila priča. Učenici su kroz vođene aktivnosti analizirali priču, tok priče i likove. Analizirali su lik djevojčice, vrijeme i mjesto radnje, uočili razlike i kolika je važnost dječijih prava. Povezivali su priču sa današnjim vremenom i realnim životnim primjerima djece koja žive u siromaštvu, rade, nemaju adekvatnu brigu roditelja ili institucija.
Razgovor je potakao učenike da razmišljaju o empatiji, humanosti i važnosti brige za druge.
U nastavku radionice učenici su dobili Konvenciju o pravima djeteta, a zadatak je bio da odaberu članove koji se odnose na situacije iz priče. Svaka grupa je kreativno predstavila odabrana prava – kroz bilboard plakat, crtež, pjesmu ili kartice prava.
Zajedno su analizirali šta znače dječija prava, ko ih štiti i da li se kršenje prava dešava samo u pojedinim državama ili širom svijeta. U završnom razgovoru učenici su se vratili na likove iz priče i dileme: Ko je mogao pomoći djevojčici? Da li mi možemo pomoći vršnjacima koji se suočavaju sa sličnim problemima? Kako možemo biti manje sebični i više solidarni?
Radionica je završena UNICEF edukativnim kvizom „Čovječe, ispravi se!“, kroz koji su učenici ponovili znanja o pravima djeteta i usvojili nove informacije na zabavan način.
Radionica je protekla u atmosferi saradnje, razmišljanja i kreativnog učenja, a učenici su još jednom pokazali da književni tekst može biti snažan poticaj za promišljanje važnih životnih pitanja i vrijednosti.



























