
Učenici IV razreda učestvovali su u bogatoj i interaktivnoj radionici posvećenoj razvijanju medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja. Radionicu je ralizovala Arijana Alispahić, bibliotekarka škole. Cilj radionice bio je da učenici prepoznaju različite vrste medija, razumiju njihovu ulogu u svakodnevnom životu te nauče razlikovati pouzdane i provjerene informacije od onih koje mogu biti netačne ili štetne.
Uvodni dio radionice započeo je pjesmom „Žaba čita novine“ J. J. Zmaja, koja je poslužila kao polazna tačka za razgovor o tome kako dobijamo vijesti, zašto su nam informacije važne i koje sve medije koristimo danas. Učenici su prepoznali i imenovali glavne oblike medija – novine, radio, televiziju i internet – te razgovarali o njihovim funkcijama i načinu na koji utiču na naše mišljenje i ponašanje.
Kroz zajedničku diskusiju učenici su navodili prednosti i nedostatke korištenja medija, svoje ideje pisali na stikere i svrstali ih u tabelu. Na taj način su pokazali da razumiju kako mediji mogu biti koristan izvor znanja, zabave i informisanja, ali i da ponekad nose rizike poput dezinformacija, prekomjerne upotrebe ili neprimjerenih sadržaja.
Tokom grupnog rada učenici su kreativno predstavili funkcije različitih medija:
- Novine – izradili su naslovnicu i napisali kratku vijest,
- Radio – osmislili radijsku informaciju i izveli je kao voditelji,
- Televizija – napravili kratak TV prilog, uključujući „javljanje s terena“,
- Internet – kreirali sadržaj za školsku web stranicu ili društvene mreže.
Ovim aktivnostima učenici su uočili kako se informacije razlikuju u zavisnosti od medija kroz koji se prenose.
Za kraj radionice realizovana je aktivnost „Semafor medijske pažnje“, u kojoj su učenici procjenjivali različite situacije i pokazali da mogu kritički promišljati o medijskim porukama koje svakodnevno primaju.
Radionica je u potpunosti ispunila ciljeve – učenici su razvijali kritičko mišljenje, razumjeli ulogu medija u modernom društvu, razlikovali vrste informacija i saradnički radili na zajedničkim zadacima.













